Thursday, February 4, 2010

Ada Ahli Parlimen Pakatan Rakyat Akan Keluar Parti Menjelang Tahun Baru Cina

Bagi saya, MP sebegini harus dihalau secepat mungkin untuk membersihkan Pakatan Rakyat. Pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat tidak perlu bersusah payah untuk menasihati mereka, biar mereka keluar, supaya mereka tidak akan mengigit Pakatan Rakyat semula pada pilihan raya akan datang.....



Hari ini Jeff Ooi, MP Jelutong (DAP) telah memberitahu SinChew Daily (sebuah surat akhbar Cina) bahawa mungkin berlaku MP Pakatan Rakyat melompat parti ke Barisan Nasional menjelang Tahun Baru Cina. Beliau telah memberitahu bahawa 2 orang daripadanya ialah Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dari negeri Pulau Pinang.

Beliau memberitahu SinChew Daily bahawa tindakan mereka adalah untuk menghilangkan keyakinan orang ramai terhadap Pakatan Rakyat. Tetapi beliau tidak mahu memberitahu pemberita siapakah yang akan menjadi katak yang akan meninggalkan Pakatan Rakyat. Selain itu, beliau juga memberitahu bahawa 2 orang lagi MP Pakatan Rakyat turut akan melompat parti tetapi MP tersebut bukan dari Pulau Pinang.

Beliau dengan yakinnya, seorang daripada katak politik akan mengumumkan tindakannya dalam masa 20 hari dari sekarang.

Petikan itu diterjemahkan dari SinChew Daily


(檳城)檳州首長幕僚長黃泉安預測,在農歷新年期間將會發生跳槽事件,其中2人是來自檳州民聯的國會議員,而這類跳槽陰謀是為圖打擊民聯兌現人民委托的努力。


他不願說明這2人來自哪一個政黨,只說是親國陣者,而除了這2人,還有另外2名非來自檳州的國會議員也會蟬過別枝。


他強調,上述現象將在20天內便有1個定局。 more @ sinchew.com.my


Selain itu, secara terangnya, Pengerusi badan perhubungan parti negeri, Mansor Othman juga memberi kenyataan iaitu PKR tidak terjejas jika ada wakil rakyat mahu keluar parti.

Malaysian Insider


PULAU PINANG, Feb 3 — Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang tidak akan terjejas jika ada seorang dua anggotanya mahu keluar daripada parti, kata Pengerusi badan perhubungan parti negeri Mansor Othman.


Mansor yang juga Timbalan Ketua Menteri 1 berkata kedudukan PKR dalam pakatan pembangkang juga tidak akan tergugat dengan tindakan itu.


“Kami tidak akan menangis hanya kerana ada dua orang anggota mahu keluar parti,” katanya kepada pemberita di sini hari ini, ketika mengulas laporan media bahawa terdapat segelintir anggota PKR khususnya di negeri itu berhasrat keluar parti berikutan krisis kepimpinan. more @ themalaysianinsider.com



Raja Petra juga menjangkakan kebelakangan ini akan ada MP Pakatan Rakyat yang akan keluar Parti, tetapi jumlahnya kurang daripada 10. Beliau memberitahu 2 orang daripadanya adalah Orang Cina yang telah menghutang wang yang banyak dengan along dan menyimpan seorang perempuan simpanan di TTDI, KL. Terdapat juga beberapa orang MP Melayu dan India akan melompat menurutnya.

Malaysia Today


Ahli Parlimen untuk Bayan Baru, Zahrain Mohd Hashim, telah mengumumkan bahawa terdapat sepuluh orang Ahli Parlimen Pakatan Rakyat bersedia bersamanya untuk menyertai Barisan Nasional.


Ok, dia mungkin mempunyai bilangan dua atau tiga; mungkin empat, tapi masih tidak sampai sepuluh, seperti yang dituntu olehnya.


Salah seorang daripada Ahli Parlimen Cina itu adalah orang yang mempunyai banyak hutang judi. Untuk membayar hutang judi ini dia terpaksa meminjam wang daripada along dan kini mereka memaksanya untuk mengembalikan wang tersebut. Dia ditekan sekarang malah takut untuk kembali ke rumah sebab takut akan bertemu dengan along itu.


Ahli Parlimen Cina lain yang akan melompat parti ialah orang yang memiliki dua orang perempuan simpanan. Ya, itu benar. Dua perempuan simpanan! Dan salah satu perempuan simpanan ini - yang tinggal di Taman Tun Dr Ismail - baru saja melahirkan seorang anak. Jadi Ahli Parlimen Cina ini yang baru saja menjadi ayah dan mempunyai anak haram telah membawa masalah kepada dirinya. read more @ gomalaysian.blogspot.com


[ADS] Terima Email Dan Dapatkan $$$ Setiap Kali Membacanya !!!
[ADS] Malaysia Online Contest, Promotion & Earning Blog!!!
[ADS] Earn $$$ From Your Website With Adbrite!!!

*************************************************************************************************

Bagi saya, MP sebegini harus dihalau secepat mungkin untuk membersihkan Pakatan Rakyat. Pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat tidak perlu bersusah payah untuk menasihati mereka, biar mereka keluar, supaya mereka tidak akan mengigit Pakatan Rakyat semula pada pilihan raya akan datang.

Satu sistem merit dan sistem pemilihan harus dibangunkan oleh Parti Pakatan Rakyat untuk memilih pemimpin yang betul-betul mahu menolong Rakyat.

Bahagain tindakan tatatertib Pakatan Rakyat juga harus diaktifkan untuk menjaga imej Pakatan Rakyat.

Sumber : GoMalaysian

No comments:

Post a Comment