Thursday, November 25, 2010

UMNO Semakin Terdesak dan Tertekan



Pakatan Rakyat Pulau Pinang telah mencatatkan sejarahnya dalam menganjurkan Konvensyen Pakatan Rakyat peringkat Negeri Pulau Pinang pada 21 November yang lalu. Selain daripada pembentangan resolusi dan idea pengukuhan pentadbiran, Pelancaran Jentera Pilihan Raya Pakatan Rakyat Pulau Pinang merupakan acara kemuncak.

Jentera Pilihan Raya bersama telah menjadi igauan buat UMNO. Dek kerana kegagalan mereka memfitnah kerajaan negeri dengan pelbagai isu terutamanya isu sumbangan RM100 kepada warga emas. Akhirnya jalan terakhir untuk menarik kembali sokongan orang melayu adalah dengan cara melaga-lagakan parti komponen Pakatan Rakyat.

Hari ini seluruh Pulau Pinang 'dihiasi' dengan kain rentang provokasi, kononnya dari PAS. Antaranya tertera tulisan "Kami tak nak duit judi" dengan logo PAS dan Bendera Pulau Pinang disebelah tulisannya.

Paku Seqepih sempat merakam salah satu banner yang dipasang oleh pencacai UMNO di Sungai Bakap.



Sambil tersenyum melihat banner tersebut lantas terlintas difikiran, "Mungkin inilah cara terakhir UMNO Laknatullah untuk meraih sokongan masyarakat melayu". Ini membuktikan bahawa mereka sebenarnya terdesak, tertekan dan gelabah dalam mengharungi liku-liku kehidupan kerana mereka tahu UMNO/BN bakal terkubur pada PRU13 nanti.

1 comment:

  1. assalamualaikum....minta tolong sahabat link kan blog ini....http://lagenda-cinta.blogspot.com/
    terima kasih

    ReplyDelete