Monday, March 28, 2011

Apakah benar Hassan Ali telah membuat onar?

Ini adalah maklumat terbaru yang Tulang Besi dapat dari beberpa orang pegawai2 kerajaan negeri yang berkedudukan di Wisma SUK.

Rupa-rupanya, di dalam beberapa bulan ini, Menteri Besar Selangor sering mendapat aduan dan komplen dari akar umbi PAS seluruh Malaysia. Komplen mereka adalah :


Hasan Ali beri kontrak secara terus kepada kontraktor2 UMNO.


Malahan, bukan setakat akar-akar umbi PAS yang komplen, juga akar-akar umbi PKR dan DAP juga membuat komplen yang sama kepada MB Selangor.

Pada mulanya MB Selangor tidak mengendahkan aduan2 ini kerana MB Selangor bersangka baik dengan exco beliau. Namun, apabila aduan yang datang dari akar-akar umbi PAS itu menjadi terlampau banyak, MB Selangor telah memanggil pegawai kerajaan untuk memberi laporan statistik berkenaan projek2 yang diberikan di bawah pejabat Exco Dato' Hasan Ali.

Maka, laporan tersebut telah siap sedia untuk dibentangkan di dalam mesyuarat MTES yang baru ini. Sebelum laporan itu dibentangkan, Hasan Ali telah mengamuk dan menyatakan sekiranya laporan tersebut hendak dibentangkan, beliau akan meninggalkan mesyuarat MTES tersebut.

Maka, MB telah mengizinkan Hasan Ali untuk meninggalkan mesyuarat tersebut dan Hasan Ali telah meluru keluar dari mesyuarat MTES tersebut.

Hasil laporan pegawai-pegawai kerajaan terhadap kontrak2 MARRIS yang bertaraf Kelas F itu adalah:

1.0 90% kontrak itu diberikan secara TERUS (tanpa mengikut prosedur) kepada kontraktor2

2.0 Nama kontraktor2 tersebut diberikan secara terus oleh Exco yang berkenaan (yakni Hasan Ali).

3.0 Kemungkinan besar, kontraktor2 yang dipilih secara terus oleh Hasan Ali ini adalah kontraktor2 UMNO ataupun kroni2 Hasan Ali.

Patutlah Roslan SMS boleh tukar kereta baru dan beli rumah baru. Pada waktu yang sama, Tulang Besi mendapat laporan dari jentera2 PAS bahawa mereka kekurangan wang untuk menggerakkan aktiviti2 PAS. Patutlah Suwardi suka sangat menempek dengan Hasan Ali ni.

Semua orang tahu kontraktor2 UMNO memang suka memberi wang kepada orang yang memberi mereka projek dan kontrak. Tak heranlah ada orang yang suka beri kontrak dan projek pada kontraktor2 UMNO ini.

Seharusnya Hasan Ali mesti menjelaskan kepada semua ahli di mana wang yang dihasilkan dari kontrak2 ini pergi. Dan mengapa timbul rungutuan dan bantahan dari akar2 umbi PAS, PKR dan DAP bahwa kontrak2 ini diberikan seara terus kepada kontraktor2 UMNO.

Kontraktor2 UMNO ini kelak akan menggunakan wang ini untuk menjana program2 UMNO bagi membunuh Pakatan Rakyat di Selangor.

Patutlah Hasan Ali mengamuk dan meluru keluar dari mesyuarat MTES tersebut. Rupanya, lobang dia dah pecah.

Bagi saya, Hasan Ali ni adalah pengkhianat kepada PAS dan sepatutnya dah lama kena tendang dari PAS. Tapi nak buat macamana, dia ni kesyangan kepimpinan PAS Pusat.

Patutlah juga Hasan Ali bersemangat membuang Khalid Samad dan Saari Sungip dari Dewan Harian Negeri Selangor sebab kalau tidak rahsia macam ni susah nak pertahan.

Tulang Besi

ps KONTRAK YANG DIBERI HASAN ALI ADALAH KONTRAK KELAS F di Bawah MARRIS

Sebelum saya sambung kesah benar ini, suka saya jelaskan kontrak jenis apa yang diberikan Hasan Ali secara terus kepada kontraktor-kontraktor pilihan beliau.

Kontrak tersebut adalah kontrak MARRIS (Sistem Maklumat Rekod-Rekod Jalan Raya Malaysia) yang berada di bawah Jabatan Kerja Raya (JKR). (Untuk maklumat lanjut berkenaan MARRIS, sila kilk di sini dan di sini)

Projek2 ini adalah bertaraf Kelas F dan ianya diserahkan kepada Kerajaan2 Tempatan untuk dilaksanakan. And here is the rest of it.

1 comment:

  1. Ini lah akibatnya apabila Ahli PAS terperangkap dengan budaya kagum apa bila terlantik pemimpin seperti Hasan Ali jadi pemimpin Negeri.Hasan Ali mempuyai ajinda lain dalam pewrjuangan beliau.Dan Beliau telah meyalah gunakan walak yang diberikan Ahli dengan menanam fikrah yang bertentangan dengan amal jemaai dan fikrah harakah.Hasan ali telan menjatuhkan maruah dan image Pas sebenarnya.

    ReplyDelete