Wednesday, April 13, 2011

Rakyat Sarawak menanti giliran Taib Mahmud kena 'serangan jantung'


Semangat "Aram Meh Kitai Berubah..!" benar-benar telah membuatkan BN tidak lena tidurnya, malah sering mengigau dan meracau-racau tidak semena-mena.

Tidak pernah dalam sejarah Pilihan Raya Negeri Sarawak, seorang Perdana Menteri turun berkampung selama 6 hari demi memastikan BN kekal memerintah di bumi yang paling kaya hasil mashulnya di Malaysia.

Jika rakyat Sarawak memberi mandat kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir negeri 'bumi kenyalang' itu pada 16 April ini, ia bakal menyentak semangat gerombolan yang selama ini mengaut hasil bumi negeri itu di kalangan kroni. Lantas bakal memendekkan jangka hayat 'Hosni Mubarak' Sarawak yang memerintah selama 30 tahun.

Semoga Allah makbulkan doa mereka yang teraniaya...Amin.

Hosni Mubarak di hospital kerana ‘serangan jantung’


KAHERAH, 13 April — Bekas presiden Mesir Hosni Mubarak dimasukkan ke unit rawatan rapi kerana dipercayai mengalami serangan jantung, lapor media kerajaan.

Hosni (gambar) dilaporkan sakit ketika ditemui pendakwa raya yang menyiasat kes membunuh ratusan penunjuk perasaan selain dakwaan rasuah.

BBC melaporkan, pengurus hospital di Sharm el-Sheikh berkata keadaan Hosni “hampir stabil.”

Hosni, 82, meletakkan jawatan pada 11 Februari lalu selepas kebangkitan rakyat selama 18 hari.

Stesen TV kerajaan yang memetik sumber berkata Hosni enggan minum atau makan sejak dipanggil oleh pendakwa raya, Ahad lalu untuk tujuan siasatan.

Dua anak lelaki Hosni, Alaa dan Gamal juga disoal siasat di pejabat pendakwa raya di al-Tor.

No comments:

Post a Comment