Friday, May 8, 2009

Fairus dianiaya?

Ramai bertanya, jika Fairus benar-benar bersih sepertimana kata SPRM, mengapa pimpinan tertinggi PKR tidak mengembalikan semula jawatan TKM 1 dan ADUN Penanti kepadanya ? Bagi Fairus pula setelah yakin dirinya bersih, mengapa terus 'nekad' meletakkan jawatan ?

Hanya yang buta politik akan percaya, Fairus letak jawatan untuk menyambung pelajaran pasca siswazah.

Inilah persoalan yang dibangkitkan dalam media oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Dr Mujahid Yusof Rawa, bekas Ketua Dewan Pemuda PAS P.Pinang Mohd Hafiz Noordin dan Yang Dipertua PAS Permatang Pauh Omar Hassan yang juga Pengarah Pilihanraya PAS Pulau Pinang.

Persoalan dan kecelaruan ini membawa kepada tindakan PAS menuntut kerusi Penanti.

Ramai warga Penanti, majoritinya tahu sebab perletakan jawatannya kerana masalah prestasi kerja. Tidak lebih daripada itu. Tidak ramai yang tahu sebab sebenarnya. Dan sebab sebenar inilah yang disembunyi oleh pimpinan tertinggi parti. Malah ramai juga pimpinan tertinggi PKR yang tidak mengetahui duduk sebenar cerita Fairus.

Impaknya, tidak kurang yang percaya teori konspirasi yang dicipta Fairus, kononnya dia dianiayai dan dizalimi pihak dalaman parti.

Justeru itu, tidak hairanlah jika pimpinan PAS khususnya di Permatang Pauh, 'bangun' untuk membela anak muda yang baru menapak naik, yang kemudian direntap turun secara ganas, kononnya melalui taktik busuk dalaman PKR.

PAS merasa jijik dengan politik kotor PKR. Padahal, mereka tidak tahu, Fairus adalah anak kelahiran Umno yang merayau dalam PKR. Penyingkirannya adalah untuk membersihkan parti daripada gejala tidak sihat.

Namun, apabila Ketua Umum Anwar Ibrahim bermain tarik tali, berucap kepada petugas PKR, seolah-olah Fairus difitnah, maka segelintir khususnya golongan wanita bersimpati kepadanya.

Beberapa individu yang dijadikan kambing hitam oleh Fairus termasuk bekas pegawai khasnya, Zainal Abidin dan Zulkifli Mohamed menjadi sasaran kutukan, kononnya mereka ini menjadi dalang menjatuhkan Fairus.

Justeru itu, tidak hairanlah apabila perayu undi di kalangan muslimat PAS kini merungut, bagaimana hendak menyakinkan pengundi Penanti, selepas berhempas pulas membantu Fairus pada pilihan raya umum lalu.

"Apa lagi yang kami nak cakap, (dulu) kata Fairus boleh buat kerja, tiba-tiba letak jawatan sebab tidak berprestasi, jadi macam mana nak yakinkan pengundi (sekali lagi)?" tanya salah seorang Muslimat PAS.

dari blog : Alahai...Fairus

Komen Paku Seqepih;
Jika benar Fairus bagai dikata, Fairus ahli UMNO yang merayau dalam PKR bagaimana pula dengan pemimpin tertinggi PKR Pulau Pinang yang terang lagi bersuluh merupakan bekas pemimpin UMNO Pulau Pinang?

Menyertai PKR setelah Anwar dibebaskan, malah terus diangkat sebagai pemimpin di negeri ini. Kini membawa budaya UMNO di dalam PKR, meminggirkan orang lama dalam PKR sejak era Reformasi dan menaikkan kroni dalam perhubungan negeri. Golongan Reformis dimusuhi...

"Paku dulang, paku seqepih, kata kat oqang, kita yang lebih..."

No comments:

Post a Comment