Thursday, December 9, 2010

Kemana Hassan Ali ketika semua Exco turun berdemo?

Pada pukul tiga setengah petang selepas demo semalam, beliau muncul di rumah MB Selangor. Beliau memberi alasan beliau tersangkut dalam traffic jam dan tidak dapat sampai ke tempat demo. Untungnya kesemua exco kerajaan negeri sudah terpacak di Masjid Negara sejak jam 12 tengahari termasuk exco2 seperti Ronnie Liu dan Teresa Kok.

Sebelum ini, dalam dialog antara MB Selangor dan Nazir2 Masjid seluruh Selangor berkaitan isu air, Hasan Ali telah sampai ke tempat dialog lewat. Walaupun begitu, sebagai exco agama, MB Selangor telah meminta Dato Hasan Ali bercakap. Namun, Dato' Hasan Ali menolak dan menepis permintaan MB Selangor ini.Sehingga majlis selesai, Dato Hasan tidak berucap walau sepatah pun. Padahal majlis tersebut adalah majlis di bawah exco beliau dan ada permintaan dari MB sendiri.

Sudahkah kita lupa mengapa Khalid Samad digantung dahulu? Bukankah kerana beliau membangkitkan perkaitan antara Puncak Niaga (anak syarikat SYABAS) dengan Muktamar PAS Shah Alam?

Bukankah sebahagian pemimpin2 PAS telah ditempah bilik-bilik yang begitu mahal di Concorde Hotel, Shah Alam.? Mungkinkah bukan HAsan Ali seorang yang terhutang budi, lantas tidak nampak usaha yang jitu dari PAS Selangor mahupun PAS Pusat.

Ada kemungkinan juga senyapnya Pemuda PAS Pusat berkaitan protes air ini juga menimbulkan seribu persoalan. Mengapa tiada kenyataan keras dan tegas dari Pemuda PAS Pusat menyokong protes ini???

Malahan isu kenaikan harga barang dan isu air ni, saya hairan kenapa Pemuda PAS tidak ambil tindakan pro aktif menganjurkan protes dan demonstrasi bantahan seluruh Malaysia? Mengapa senyap sunyi.

Bukan SYABAS sahaja, pergilah tanya AJK2 PAS semua. Bagaimana Hasan Ali bersungguh-sungguh mempertahankan kroni-kroni(baca: korporat) UMNO ini. Sehingga sanggup memburukan sahabat2 dalam Pakatan Rakyat di dalam mesyuarat AJK PAS Pusat. Namun, apabila diminta membuat laporan bertulis, dah lebih 3 bulan satu habuk laporan pun takdak.

Sedihnya hati bila memikirkan korporat2 UMNO ini sudah mampu menguasai PAS dan memacu perjalanan PAS. Syukurlah majoriti ahli-ahli PAS masih mempunyai iman yang kukuh memastikan PAS tidak sesat dari jalan yang benar dan jalan yang lurus.

Aihh apalah nak jadi dengan PAS. Sudahlah "dikuasai" korporat2 UMNO, perjalanan PAS selama dua tahun kebelakangan ni pun MANDOM. Tidak bermaya. Tiada satu pun projek atau perancangan yang kita nampak berjalan dalam dua tahun yang lepas.Sehingga UMNO dapat bergerak bebas menyebarkan fitnah dan penipuan mereka.

Sayang. Pemilihan lepas kebanyakan pemimpin dipilih kerana mempertahankan "kepimpinan ulama". Rupanya, yang ahli2 PAS dapat adalah kepimpinan "kroni2 UMNO".

Kalau sehingga ada kepimpinan SYura PAS sendiri menjadi tukang lobby projek untuk AMONA, apa lagi kita hendak harap dengan kepimpinan ulama ini.

Ya Allah, selamatkanlah PAS ini dari ditunggangi korporat/kroni UMNO. Aminn!!!!

Tulang Besi

No comments:

Post a Comment